tisdag 3 november 2009

Farligt att åka buss

När jag hämtade grabbarna på musikskolan pratade vi om att det går så bra att åka buss, för ett år sedan var det inte lika smidigt. Victor bråkade varje gång jag inte kunde köra, trots att Robin skulle gå på samma buss i Stöpen. Usch vad arga vi varit på varandra om detta. Nu berättade Victor att han varit så rädd för att åka buss,det är en sån stor olycksrisk, livrädd för att bussen ska välta. Robin flikade in att han inte ens fick lov att sitta på eget säte för Victor, varför undrade vi nu:-Jo, för jag ville inte dö ensam säger Victor då. Fy vad hemskt, och varför har han inte sagt detta, jag som har varit så arg och tyckt att han är bekväm och ska skjutsas överallt.

Hur man än gör och vad man än säger så går det inte att vara den perfekta mamman, tydligen så ska man få sig en dos med dåligt samvete ett par gånger om året.

Nu bakar jag bröd åt mina älsklingar och eldar för fullt i öppna spisen, samt har fyllt på pellets som jag varit och köpt och släpat in, 7 säckar på 16 kg var, phu, men det blir varmt och skönt.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar