torsdag 2 juli 2009

Krångel, krångel, inte nog med alla flyttlass, jag har också fått en skuld som gått till kronofogden.
Satt igår och plitade på mitt bestridande mot kravet.
Jag har köpt hälsokost, 2 produkter för 39 kr st. När jag betalade in detta så satte jag in 78 kr på det girot men glömde att uppge bägge ocr nummren, vilket nu har resulterat i först en påminnelse på 39kr, då ringde jag och mitt misstag skulle åtgärdas av dem. Men nu har det inte funkat så jag har ett inkasso krav på 890 kr istället. De 39 för mycket som jag satt in på den ena produkten har jag inte hört ett ljud om!!!!!!!!!!!!! Jag litade verkligen på den person som jag pratade med och som sa att påminnelsen behövde jag inte bry mig om, synd bara att jag inte tog hennes namn.
Jag är fullt övertygad om att jag kommer att få rätt men det här vill jag inte lägga en massa tid på. Vet heller inte hur det kommer att se ut på min kreditvärdering framöver, det står ju med så fina ord men vad jag kan förstå så blir det ingen anmärkning om man vinner sitt mål. Det kan tom bli rättegång, helt absurt men samtidigt kan jag ju inte betala de 890 för att slippa det, eller?? Jag har ju faktiskt betalat även om det blev tokigt,OJ ni vet........................




1 kommentar:

  1. Det är ju helt absurt, tänk att det får gå till så. Man litar ju så klart på den personen som man talat med och tror att man kan lägga det bakom sig.
    Lycka till! kram Anna

    SvaraRadera