måndag 8 juni 2009

Måndag igen, vad helgerna gå fort. Vi hann iallafall med torpet en natt, lite svårt att sova bara. Robin som inte varit med sen förra semstern gör ljud i varje utandning, när jag nästan somnade ifrån det så kom fasantuppen och började gala precis utanför vårt fönster. Den hesa stämman som återkom var 3 minut ca gjorde mig tokig, jag sprang ut kl 03.30 och jagade iväg den. Var precis på väg in sömnens värld när den token kom tillbaka. Jag fick kanske 3 timmars sömn den natten hm.hm. Inatt sov jag inte heller bra, har haft magont hela natten, länge sen nu men det är väl så här det blir utan fitline och utan cambridge. Ska prova Camillas alternativ som är mycket billigare annars får det bli fitline igen det är helt klart.


Efter många om och men det låga vattenståndet fick vi sjösätta Jonas båt, det var en nöjd herr Karlsson som åkte hem på söndagen......


Ja min nyinköpta båt är i sjön


Efter en del start försök gick Björn ner på knä.............................det funkade bra.................






















Styrman Karlsson lägger till..........................................

Nu väntar vi bara på några härliga fiskekvällar i sommar, en tur till Torsö kanske.......måste bara klura på hur vi får med Madde i båten.


Godnatt alla

3 kommentarer:

  1. Jaa, jag tyckte ju att båten stod ganska bra på land...har lovat att föjla med ut i alla fall en gång men då måste jag ha köpt en flytväst först...undrar var det går att köpa en sån
    ;-)/Madde

    SvaraRadera
  2. Flytväst finns att låna hos grannen vet du väl så du slipper inte undan.

    SvaraRadera
  3. Jag vill hemskt gärna ha en egen...

    SvaraRadera