torsdag 7 maj 2009

Ush, vilken tråkig vecka det varit hittills, tjafs om det ena efter det andra och jag har värsta PMS:en. Längtar nu till helgen då har vi har Amandas konfirmation och lite ledigt. Jag ska klippa mig idag, det brukar ju alltid pigga upp. Nästa vecka är väldigt uppbokad bla så ska jag "springa" vårruset i Jönköping på tisdag, vi är några från jobbet som åker.
Vårat takarbete stressar mig oxå, det är väldigt ruttet på sina ställen och nu kan inte Björn jobba på ett par dagar, han har gjort ett litet ingrepp och ska vila till måndag ungefär, de upptäckte att han har högt blodtryck oxå, inte bra, hoppas att det bara är stressrelaterat för stressad är han över allt hemma och jobbet och all hjälp som andra runt omkring behöver. Jag försöker att inte "ligga på" med vårt men det måste ju bli färdigt oxå!! Björn är alldeles för dålig på att be om hjälp men nu är det nog tid för det.
Jag behöver lite Kay Pollak i mitt liv igen, glömde böckerna i stugan, men hittade ett annat citat som funkar för mig,Winston Churchill;

"Den viktigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."


2 kommentarer:

  1. Vad bra att det gått bra med herr Johansson. Det stämmer helt klart att han har en del hjälp att "kräva" tillbaka. Längtar själv till en avkopplande helg i Göteborg. /Madde

    SvaraRadera
  2. Nina-gumman! Visst är det kul när vi pms-ar tillsammans på jobbet!? Förstår varför du behöver Kaj Pollak just nu. Jag tog fram min bok och ströläste lite. Skriver ett av alla fina citat här:
    "Mina möjligheter att känna frid, glädje och lycka är ett val som jag kan påverka."
    Tänkte att vi ska suga på den tills imorgon, så vi kommer till jobbet med ett leende på läpparna utan några som helst pms besvär =).
    Äsch, jag tar ett till:
    "De tankar och attityder jag har skapar mätbara resultat - utanför mig själv."
    God natt! Jag tycker om dig, pms eller inte!
    Kram Sofie

    SvaraRadera