onsdag 11 februari 2009

Atscho

Usch idag mår jag inte så bra, feber och dunderförkyld, hemma från jobbet, har legat i sängen hela dagen. Jag har roat mig med att räkna hur många gånger jag nyser, fram till nu är det 47......

På fredag var det planerat att jag ska vara ledig, har lovat barnen att spela laserdome...48.... vi får väl se hur jag orkar detta ,iallafall så får jag köra dit dem och vara åskådare.

På lördag är det fotbollscup för Victor och på söndag ska Robin ha sitt kalas, phu, tur att jag har bakat det brödet som jag ska bjuda på, det som återstår ska Robin fixa själv. Det är nämligen så att jag kan inte baka brödkakor, de blir som vinylskivor, stenhårda, men Robin kan så då får han baka.
Nu ska Victor baka schackrutor med min backup, jag sitter vid köksbordet och tittar på, han vill nämligen oxå baka inför sitt kalas som blir om ca 2 veckor, han fyller 13 den 28:e, tyckte det var bra att få barn samma månad, nu tycker jag att det var kanske lite onödigt med tanke på pengar och tid som ma inte har i överflöd men ,men....49....... har snart snytit slut en hel toarulle.....50.....

Nä baket kallar.

p.s Min chef tyckte att mina åtgärdsprogram var ok, skönt.


Nina

2 kommentarer:

  1. Oj! Du kanske kan komma in i Guiness rekordbok i antal nysningar! Då har du i alla fall inte nyst förgäves!
    Tänk på att det du inte hinner/orkar baka finns oftast i affären och går att köpa för något som kallas pengar. (jag ser sällan röken av dessa...) Annars har jag ett tips: Ring runt till alla kalasdeltagare och säg att killarna önskar sig kakor i födelsedagspresent! Blir billigare =)
    Krya på dig!
    Sofie

    SvaraRadera
  2. vilket nöje, hur kom du på att räkna dem?;)
    jag håller med Sofie, det finns att köpa på perssons. För vem orkar när man inte mår bra.
    Vad bra att Inger var nöjd med dina åtgärdprogram, då har hon fått dem nu?
    Hoppas du piggnar på dig och slipper nysa mer, nog för att det är skönt att nysa men jag har hört att man förlorar en hjärncell för varje nysning- stämmer det? kommer inte ihåg vem som sa det;)
    kram

    SvaraRadera