söndag 15 februari 2009

Trevliga sociala kvällar

Vi är precis hemkomna från Anders och Camilla där vi fick god mat och dryck, det blev nästan som jag tänkt mig: Jag hade smuttat två munnar på mitt goda maurovin när Robin ringde, Ni får hämta mig i Väring för min kompis som stod för skjutsen hem ska stanna en natt till. Robin behövde hem för att fixa inför morgondagen m.m och vi hade sagt ja till en LAN natt på villkoret att vi körde dit fredag och de andra hämtade lördag em.
Vem fick åka tror ni? Jag hade som sagt smuttat på vinet medans min älskade make hunnit med ett glas vin + en öl hemma innan vi gick, undrar hur alla barn skulle klara sig om mammorna hade en högre hastighet på alkohol intag osv, hm.
Nu ligger min man så sött härintill( med kläderna på) och snusar så gott medans jag ligger här och skriver samt ser till att alla ligger i sin respektive säng osv, man får ju skylla sig själv att man är en hönsmamma men lite tråkigt är det ibland.

Camilla och jag har iallafall konstaterat att när vi kommer iväg på vår barnfria resa i vår så ska vi ha kul, det gör inget om "bröderna brothers" blir trötta efter maten vid 20.00 sådär, vi kan ju alltid leta upp något disco eller så, att vi sen är trötta och sega i 2 veckor efteråt det är ju en annan historia. Det gäller att ta vara på nöjet när det bjuds och inte sova bort det eller hur!

God natt alla kära vänner vi ses i morgon./ Nina

1 kommentar:

  1. Ja, varför är det jämt så! upplever att det är många som har det så, mannen skyndar sig att dricka så han är "fri" Många är nog väldigt bortskämda med att vi kvinnor "fixar allt" även om vi dricker medans männen verkar tappa allt ansvar efter första klunken:)
    Men det är ju ändå skönt att barnen "vågar" ringa, att de känner att de har den tryggheten, nästa gång kanske han är onykter och känner att han måste hem.
    Klart att ni ska ha kul på resan- rocka loss!
    Kram

    SvaraRadera