söndag 22 februari 2009

"God helg"



Åh vilken god helg jag har haft, började fredagskvällen med jättegod mat på Sand, Pims hade bara After work buffé så vi hoppade det
Lördag med gäster; allt var väl planerat som jag brukar. Började med att baka släta bullar för att göra semlor till kaffet. Dom blev helt ok. När klockan började närma sig 15 så skulle rådjurssadeln in i ugnen, allt gick som smort.
Strax efter 16 var potatisen kokt och köttet visade 78 grader, perfekt trodde jag. När Björn skulle börja skära av fileérna så var det blodigt närmast benet, skit oxå. I i ugnen igen och försök att hålla potatisen varm. Kom på att om man ställer det på träunderlag så leder det värmen och man kan efterkoka så om man vill.
Köttet var inte klart förräns kl 17, hjälp vad ska det här smaka? Varmhållen potatis och sås som fått sjuda i 30 min!!

Så här blev det i allafall!


Det blev faktiskt bra till slut och alla blev mätta.

Henrik och Victor har varit kompisar i snart 13 år, det är lite skillnad på nu och då.












Victor är den stora, 1 månad äldre och med en startvikt på 1 kg mer, men lika barnsliga är de nog fortfarande.

Nu ska jag förhöra en hysterisk son som har prov om NordAmerika i veckan, och eter det måste vi äta innan det är handbollsmatch.




2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir att även du kan ha probelm med matlagningen!!! Det brukar aldrig märkas när du bjuder men himla skönt att höra...Jag vet en nyår för ett par år sen som en fläskfile inte ville göra som jag ville och ni fick vänta och vänta... ;-D

    SvaraRadera
  2. Vad fint det ser ut Nina. Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge...
    Ser fram emot morgondagen, ska bli kul att åka till IKEA!
    Sov gott, Vi ses imorgon!
    Kram Sofie

    SvaraRadera