tisdag 10 februari 2009

Kvinnlig fåfänga

Ni skulle sett mig när jag kom hem från jobbet, tänkte att jag måste ju ha ett foto på min sida när Sofie var så gullig och hjälpte mig att fixa och styla den lite, rätt nöjd faktiskt. Hur som helst, har ju gått på några dokumentationskurser och ville ha en bra bakgrund,satte mig på huk i köket mot en bra vägg och knäpper av en himla massa dåliga kort, kommer sen på att jag har ju småfönster i ytterdörren så vem som helst kan titta in och se mig där med kameran i högsta hugg, snacka om att vara egenkär tänker de kanske. Hoppade lite längre in och sen fick det vara bra. Det får duga jag är ju inte snyggare än så!! Men ett nytt foto kommer säkert inom kort!

Har suttit nu en stund och försöker formulera två åtgärdsprogram, vad man blir osäker på sin egen förmåga ibland, särkilt nu när det är nytt formulär oxå.

Idag har Björn fixat så att vi ska iväg på en "tonårsfri" helg i vår (mars, april,maj) tillsammans med Anders och Camilla det blir kul tror jag, letar för fullt i katalogen efter något bra hotell i Tyskland där det finns pool m.m. Våra barn blev inte glada, Victor påstår att detta blir den 7:e resan som de inte får följa med på. Då sa jag att det är ju så när man har jobbiga barn, men han gick inte på det.
Skönt förresten att mina barn är som de är, ibland blir man helt tokig men de ställer inte till med så mycket än iallafall. Det kunde ju vara så att Robin rände på stan på helgerna, han blir 16 nu på fredag och jag vet hur jag var själv. Skötsam visserligen men på stan var jag ju och en och annan liten häxblandad grogg kunde det oxå bli. Men jag gick aldrig över gränsen, mammas alla vaktkollegor fanns ju överallt så det fick inte synas att man var påverkad inte.

Nä det får räcka för ikväll tror jag, Björn bara skakar på huvet, tycker inte att jag är riktigt klok, men vad mycket man vill skriva när man ändå sitter här.
JÄTTEKUL
Godnatt på er
Nina

3 kommentarer:

  1. Visst är det roligt! Man kan sitta i timmar framför datorn! Tycker att du var jättefin på kortet. Du är alltid fin tycker jag!
    Lägg upp en blogg till Björn där han kan skriva om det han finner viktigt i livet... Det kanske är roligt för honom också?!
    Vi ses imorgon då.
    Kramar från Sofie

    SvaraRadera
  2. Lilla gumman! Stackars dig! hopppas att det inte är så farligt med dig ändå... Feber är inte att leka med man blir så dååååålig! Jag sänder en krya på dig tanke
    ..................................... Så!
    Vi satte inte in nån vikarie idag. Vi klarade oss ändå. Jag stänger för dig imorgon så allt ordnar sig =)
    Kramar i massor från mig!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Hörde att du var sjuk, tråkigt! Hoppas det inte var jag som bar på några influensa baciller ;)
    Själv har jag blivit dunderförkyld.
    krya på dig
    och hoppas du blir frisk snart.

    kraaam

    SvaraRadera