fredag 6 mars 2009

Äntligen fredag!




Nu ska jag berätta om min oj-klubb. Jag och min gamla jobbarkompis Jenny är medlemmar. Fler är givetvis välkomna. Vi gör saker ibland bara sådär och så blir det ett; OJ....hm inte så bra, allt mellan himmel och jord, för min del är det ofta för att jag har för bråttom.

Jag köpte ett stort ljus för några veckor sedan, det har stått i min stormlykta och brunnit flera kvällar i rad, jag har sett att det blivit en spricka i det men har tyckt att det funkar ändå.
Igår skulle jag tända det, det fanns ingen veke kvar men på håll så tror man att det var mycket kvar, jag tänkte att jag tar ut ljuset lite smått irriterad att det inte brann längre, hade ändå köpt det från partylite. Tror ni att det gick,Näpp, ljuset hade smält ut rejält och allt var en klump med stenar och allt som är i botten. Idag har jag stått med varmvatten och smält ner klumpen för att få ut det hela och plockat sten så jag kunde lägga tillbaka, nu har jag ett värmeljus av modell stor istället.



Det här är alltså en ganska typisk oj-grej men väldigt light, jag kan vara riktigt klumpig och dum!

Nu ska jag strax laga fredagsmys, kycklingfilé med rostade grönsaker och potatis blandat, mums.







Jag är dödens sugen på salt lakrits,
någon som vet var man kan köpa
osötad lakrits som är en naturprodukt?



Smakade för något år sedan på ren lakrits
det var hårda bitar somman sög på, ganska goda.





Ha nu en fredags kväll




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar