onsdag 11 mars 2009

Nu är det gjort!

Nu har jag skickat min intresseansökan på lärarutbildningen som troligen börjar i höst, lite läskigt är det men jag har bestämt mig för att det ska gå. Jag har ett jättestöd av både kollegor och familjen, min svärmor säger att hon hjälper till med vad jag vill, bara jag inte går i väggen. Hon är verkligen superbra på alla sätt, tycker jättemycket om henne. Sen så är vi kanske två från samma förskola som ska gå, Marie, det känns jättebra, jag behöver absolut ngn att luta mig mot och få spy galla med när det känns tungt. Nästa steg är att bli antagen, jag måste söka dispens på några ämnen......det får bli som det blir.
Nu ska jag dricka kvällskaffe med Björn, han var så söt imorse, han hade sparat kaffe till mig i den lilla termosen som rymmer två koppar, perfekt innan jobbet!

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig Nina att du och Marie kommer in.
    kram

    SvaraRadera
  2. Bra Nina! Det är klart att du kommer in och det kommer att bli jätte-kul att läsa! Gullig svärmor du har... Du kanske kan utnyttja det där erbjudandet redan nu? Har du inte lite stryktvätt liggande... =)
    God natt, vi ses imorgon!
    Kramelikramen

    SvaraRadera
  3. Hej Nina!
    Vad kul att du ska bli student igen! Jag håller tummarna att du kommer in. Det här kommer du att fixa hur lätt som helst och det är jättekul att läsa på högskolan.
    Jag kanske har lite böcker om du behöver.
    Kul att Marie också ska läsa det är skönt att ha någon att luta sig mot. Jag hade ju Camilla och Åsa.
    Lycka till!
    Kram Malin

    SvaraRadera