måndag 16 mars 2009

Sitter och slöar framför tv:n, familjen Annorlunda, gud vad skönt att ha två stora barn. Jag tycker inte synd om dom som frivilligt skaffar 10 barn eller fortsätter att skaffa fler när man redan har fått tvilllingar och ändå får fler, hallå tvillingar 3 gånger!!!! Varför vill man ha det så?
Nu går vi in i svåra ekonomiska tider på jobbet, helst inga vikarier, usch, vi får alltid snåla känns det som, vi verkar ändå ha tur att de flesta får sin semester när vi är ihopslagna i Stöpen i sommar. Än så länge är det inga barn som kommer från oss de veckorna.
Nu känns det på allvar att våren är här, en trana flög över oss i dag när vi var ute på gården.
Jag längtar efter sköna stunder i stugan, man kan släppa allt elände och bara njuta av den lediga tiden, ingen tvättmaskin eller någon tråkig städning. Vi har faktsikt inte haft en enda mus i fällorna på hela vintern, i sommras kom det in flera stycken under semestern.
Tänk vad bra vi bor, alla årstiderna, det älskar jag!

2 kommentarer:

  1. Javisst är det skönt att våren och torpa-tiden är på väg! Hela familjen längtar!!! Snart drar Skipbo-turneringen igång! Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Familjen annorlunda... Vad ska man säga. Hon konstnären tycker jag om! Hon vill ju ha med sina barn hela tiden och verkar tycka om att ha en stor familj. Däremot tycker jag att den familjen som har två stora tjejer och små trillingar verkar så där lyckliga. De klagar ta mej sjutton hela tiden! Allt är jobbigt. Det är kladdigt när trillingarna äter, de låter för mycket... (Jag undrar också om de har några namn för de benämner dom alltid med trillingarna!).
    God natt och sov så gott!
    Sofie

    SvaraRadera